Prague Vintage Fair

Šaty - Monika Drápalová pre PVF I máj 2014
Moja babička bola krajčírka. Vyrastala som medzi stohmi látok a škatuliami gombíkov.

V útlom detstve bolo mojou úlohou zbierať všadeprítomné nitky z hrubých perzských kobercov /z tých sa vyťahujú mimoriadne ťažko/ a neskôr začisťovaním okrajov.

Začisťovalo sa ručne, stará singerka to nedokázala.



Tie látky! Neviem, ako je to možné, že desať rokov po vojne a potom ešte aj v hlbokom socializme sa dali zohnať tak kvalitné látky. Niekedy mala babička v skrini aj niekoľko fantastických púdrových odtieňov pravého hodvábu, napríklad. Nemohla som sa na to vynadívať! Musela som sa tej krásy dotýkať, hladkať ju.

Štylizované papierové šaty. V pozadí visia zo stropu muzeálne kúsky. Nechytať!

Naučila som sa šiť a celkom slušne. Dnes už na to nemám čas a ani trpezlivosť, ale moja posadnutosť kvalitnými látkami ma neopustila. Keď mi dcéra zavolala, že ideme na predajnú výstavu Prague Vintage Fair s podtitulom "1. Obchodní dům s módou 20. - 80. let minulého století", nesmierne som sa potešila.

Predajná výstava vintage módy Prague Vintage Fair sa od ostatných odlišuje tým, že všetok predávaný tovar je starostlivo vybraný organizátormi a rozdelený do oddelení ako v klasickom obchodnom dome.
Večerné šaty Adiny Mandlovej.
Okrem iných vintage odevov a doplnkov z pražských butikov i od súkromných zberateľov bol súčasťou výstavy jeden skutočný skvost - tajuplné šaty Adiny Mandlovej z textilných zbierok Národního muzea, ktoré róbu zapožičalo.

V týchto šatách si Adina zahrala v roku 1943 v pražskom Divadle na Vinohradech.

Róba Adiny Mandlovej.

Prakvapilo ma, že Adina Mandlová nebola zrejme vysoká.
Tieto šaty by mi aj boli...

Vrcholom prvého dňa bola netradičná performácia s Květou Fialovou v úlohe modelky a recitátorky, behom ktorej boli predstavené exkluzívne modely zo zbierky pani Alžběty B., v súčasnosti už osemdesiatsedemročnej dámy, milovníčky módy, náruživej fotografky a básničky.
Autorkou doplnkov k jej šatám bola módna návrhárka Eliška Judová (Elajediova).

87-ročná pani Alžběta B. Je krásna.

Musím skonštatovať, že staré šaty z kvalitných látok vyzerali na mladých modelkách veľmi moderne!. Stylistka prispôsobila vintage kúsky dnešnému štýlu nosenia - napríklad dohora vyhrnuté goliere, kombinácia vintage blúzok s ceruzkovými sukňami a tak podobne.. Prehliadka bola skutočným zážitkom.

Predvádzanie vintage šiat zo zbierky pani Alžběty B.

Hm... čo model, to dráždenie mojej obscesie. Len som vzdychala. Vlnený žoržet, už som ho dlho nevidela. Bavlnená bruselská čipka. Hodvábny satén. Bavlnený mušelín s ručnou výšivkou...

Květa Fialová v úlohe recitátorky pri ďakovačke.
Ponuka výstavy bola široká. Fascinovali ma kabelky, jedna mi padla do oka, žiaľ, bola pridrahá. Bodaj by nie, bola z pravej krokodílej kože.

Rozmýšľala som nad pánskou šiltovkou z jemnulinkej kože, ale kým som sa rozhodla, čiapka bola fuč.

Napokon som ulovila mäkký čierny klobúk s koženým pásikom. Ale o ňom nabudúce.



Text a fotografie: Baba

Prague Vintage Fair
29.11. 2014 od 13:00
Novoměstská radnice Praha

Baba Slováková

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem vám všetkým za komentáre. Komentovať môžete i anonymne, bez google účtu. Pripojte však, prosím, aspoň krstné meno alebo pseudonym :)

Môžete sa prípadne pýtať i prostredníctvom e-mailu, rada vám zodopoviem na otázky: babieleta@gmail.com
Móda nemá vek! Zdraví Baba

TÉMY

TÉMY ČLÁNKOV:

Instagram